Hyster-Yale: Optimale inzet van resources

Hyster-Yale bouwt, ontwerpt en verkoopt vorkheftrucks en onderdelen die wereldwijd onder de merknamen Hyster en Yale op de markt worden gebracht. Het hoofdkantoor is gevestigd in Cleveland (USA) en er zijn meerdere vestigingen over de wereld.

In Nijmegen werken ruim 600 medewerkers aan de ontwikkeling en assemblage van vorkheftrucks in het zware segment.

Binnen Hyster-Yale was meer behoefte aan inzicht in de resourcebezetting over de meer dan 50 lopende projecten. Men heeft voor Project Online gekozen om het urenregistratie proces te verbeteren en daarmee de kwaliteit van planningen te verbeteren.

“We hebben een beter inzicht in de projecten en de resources. Met Project Online kunnen we precies zien hoe de resources bezet zijn en hoeveel er nog nodig is om het project op te leveren.”

Roy Op ten Berg Process Operations Leader, Hyster-Yale

Behaalde resultaten

  • Beter grip op de resources; door verbeterd inzicht kunnen we de resources efficiënter inzetten.
  • Door verbeterd inzicht in de gemaakte uren zijn de planningen inmiddels sterk verbeterd.
  • Meer zicht op de knelpunten binnen individuele projecten.

Gerelateerde cases

Case

ECN: Verbetert projectaanpak & krijgt meer grip op resources

Met meer dan 800 projecten per jaar wilde men meer uniformiteit in de projectaanpak en toewerken naar een uniform proces voor resourcemanagement. Bovendien diende het nieuwe systeem nauw samen te werken met SAP.

Bekijk pagina
Case

Gemeente Lelystad

Van planningen en overzichten in Excel naar een moderne Project Portfolio Management (PPM) omgeving. De gemeente Lelystad heeft die overstap gemaakt door Microsoft Project Portfolio Management (PPM) te gaan gebruiken. En daar plukt de gemeente nu de vruchten van.

Bekijk pagina