Jarenlang studeerde en werkte ik in de wereld van ‘hospitality’; alles draaide om gastvrijheid. Nu werk ik alweer enige tijd als consultant bij JSR. Zijn die twee werelden te combineren? Bestaat de ‘gastvrije’ consultant? In deze blog lees je terug dat de consultant van JSR aan jouw tafeltje absoluut gastvrij is. 

In de wereld van gastvrijheid leerde ik onder andere: de klant heeft altijd gelijk, je bent als gastheer de klantvraag voor en zorgt ervoor dat je er bent: zichtbaar en onzichtbaar. In de wereld van consultancy bij JSR luisteren we goed naar de klant en geven we een gedegen advies dat verder helpt. 

JSR helpt organisaties slimmer gebruik te maken van Microsoft 365. Binnen afdelingen en projectteams. Dit doen we door het leveren van advies, consultancy en ondersteuning.

1.

We willen je eerst goed begrijpen voordat we oprecht adviseren


Wat gaat er goed? Wat kan beter en waarom? 

Soms heeft de opdrachtgever zelf een sterke wens over de richting die de organisatie op moet rondom digitaal werken. In onze aanpak Visie Ontwerp Plan, waarin we bijvoorbeeld meerdere interviews houden, ontdekken we de rode lijn en zien we waar de héle organisatie mee geholpen kan zijn. 

Lees meer over onze aanpak Visie Ontwerp Plan:

Een technische oplossing op basis van een duidelijk proces; dat helpt écht verder 

Vaak heeft de klant ergens een presentatie gezien waarin een fantastische app (dat spreekwoordelijk uitgebreide hoofdgerecht) werd getoond. ‘Dát is wat wij ook willen’ horen we dan. En natuurlijk is het implementeren van een technische oplossing leuk om te doen. Maar dat doen op basis van een duidelijk proces is vaak beter. Zo denken we graag mee of het proces (wie doet wat wanneer) al optimaal aanwezig is. Binnen project- en portfoliomanagement stemmen we ons advies bijvoorbeeld af op de projectvolwassenheid van de projectorganisatie; mét ambitie en een stip op de horizon om te verbeteren. En dat kan betekenen dat we adviseren om te starten met een eenvoudige salade en pas later dat uitgebreide hoofdgerecht te bestellen. 

We helpen je te ontdekken wat je nog niet weet 

Je weet niet wat je niet weet, toch? Daarom laten we graag zien wat de fijne mogelijkheden rond digitaal werken zijn binnen het Microsoft 365 platform en toetsen we de interesse voordat we adviseren.

We geven een advies zonder voorbedachte rade
In onze aanpak Visie Ontwerp Plan leveren we een advies op waarna de betrokkenheid van JSR vooralsnog stopt. Want wellicht kan een organisatie zelf aan de slag met de uitrol of wordt een bestaande IT partner ingeschakeld. Gelukkig zien we vaak dat we als JSR ook betrokken mogen blijven bij de uitrol; we helpen graag. 

2.

We helpen graag bij de uitrol 


Slim, veilig en leuk 

Zowel voor de oplossing zelf als bij de uitrol geldt: het moet slim, veilig en leuk zijn. En dat zie je terug in onze aanpak waarbij we het graag simpel houden, de taal van de gebruiker spreken en zorgen voor energieke en aantrekkelijke trainingen, workshops en sessies. 

Welkom in onze keuken!
Aan het begin van het traject of tijdens de uitrol: we krijgen vaak een uitgebreide kijk in de keuken bij de klant. Maar: bij bijvoorbeeld een training zijn klanten te gast bij ons! 

We implementeren met oprechte aandacht én borgen 

Regelmatig gehoord: ‘mijn oude manier van werken werkt toch prima zo’? En dat klopt natuurlijk ook. Maar: werkt jouw team daarmee ook optimaal digitaal samen? En draagt het bij aan het behouden van het overzicht over het geheel? Wij besteden aandacht aan hoe je als team samen verder komt. En daar stopt het niet; we helpen vooruit te kijken en door te ontwikkelen.  

3.

We doen altijd meer dan je verwacht 


We brengen samen en denken mee 

Met klanten vanuit diverse hoeken doen we veel ervaring op over hoe bedrijven de overstap maken naar de moderne werkplek. En die kennis houden we niet alleen voor onszelf. We brengen graag onze klanten onderling met elkaar in contact. Om kennis uit te wisselen en te inspireren.

Klantendag

Een mooi voorbeeld hoe we samenbrengen is de onlangs gehouden klantendag bij het Aviodrome. 

Conclusie
Bij JSR gaat consultancy en gastvrijheid hand in hand. We blijven wat langer aan je tafeltje staan om je echte wens te begrijpen en vervolgens oprecht verder te kunnen helpen. Met JSR aan je zijde voel je je thuis, veilig en ervaar je oprechte gastvrijheid. 

Interesse gekregen in onze gastvrije aanpak?

De (digitale) kop koffie staat klaar! En neem ook eens een kijkje op onze website met onder andere inspirerende blogs, klantverhalen en video’s.

Marco Clausing avatar

We helpen je graag verder