
Microsoft 365 beheer(s) je niet zomaar. De hoeveelheid apps, services, instellingen en updates is groot. Onhandige keuzes hebben grote impact op gebruikers. Logisch dat je beheerders van Microsoft 365 de ondersteuning geeft die ze nodig hebben. Toch?
Vorige week waren er meer dan 30 berichten van Microsoft in het berichtencentrum voor beheerders. Afgelopen maand zijn er 130 nieuwe onderdelen toegevoegd aan de openbare roadmap van Microsoft. Er zijn meer dan 15 beheercentra met talloze instellingen.

Alle apps, services, instellingen en updates kennen, begrijpen en juist beheren is haast onmogelijk. Sommige beheerders laten het dan ook maar op zich afkomen. Ze wijzigen de standaardinstellingen daardoor zelden. Het zorgt ervoor dat de configuratie van Microsoft 365 lang niet altijd past bij de organisatie.
Heb je als organisatie een (externe) beheerder van Microsoft 365 met ruim voldoende tijd en vaardigheden? Dan zijn er uiteraard uitgebreide trainingen, handleidingen en andere middelen om te zorgen dat het beheer goed verloopt.
Maar ontbreekt het aan tijd of vaardigheden? Dan helpt JSR graag slim verder.

Een paar voorbeelden:
- Het eenmalig door onze consultants doornemen van instellingen, bespreken van de belangrijkste bevindingen* met de beheerder en helpen bij het oplossen ervan
- Het eenmalig aan de beheerder toelichten van de belangrijkste instellingen* en helpen bij het beter instellen ervan
- Het eenmalig met de beheerder doornemen van de verschillende manieren om op de hoogte te blijven en om te gaan met wijzigingen
- Het regelmatig met de beheerder doornemen van de belangrijkste wijzigingen* en meedenken over de beste manier om daarmee om te gaan
- Het op afroep beschikbaar zijn van onze consultants voor de beheerder
* We bepalen dat op basis van ons beeld van de organisatie en veel voorkomende situaties bij onze andere klanten
Slimmer werken met Microsoft 365
Nog mooier is uiteraard de combinatie met onze dienst Slimmer werken met Microsoft 365. Daarin is niet alleen aandacht voor de technische kant, maar juist ook veel aandacht voor de begeleiding van beheerders én gebruikers bij het gebruik. Eén van de genoemde pilots die we bij die dienst uitvoeren is bij voorkeur gericht op een IT-team waarvan ook de beheerder lid is. Blijven we daarna nog langer betrokken? Dan wordt het steeds makkelijker om proactief te adviseren over goede, volgende stappen met Microsoft 365.
In een oogopslag zien wat JSR allemaal voor jullie kan betekenen op het gebied van Microsoft 365?