Afgelopen week had ik het genoegen om onze nieuwe training ‘Modern documentmanagement’ te doorlopen. Eigenwijs als ik ben, dacht ik toch best wel het nodige te weten van Word, PowerPoint, SharePoint en het samenwerken in documenten. Ik doe feitelijk niets anders!

Bij JSR hebben we uiteraard al heel veel goed geregeld

  • Mijn klantgegevens komen uit CRM (Microsoft 365 Dynamics), zodat klantgegevens maar op één plek worden opgeslagen en deze automatisch in al mijn documenten worden geplaatst.
  • Mijn offertes, opdrachten en presentaties zijn geautomatiseerde templates, waarmee ik voorkom dat ik iedere keer het wiel opnieuw uitvind. Dit scheelt enorm in tijd en zorgt ervoor dat ik nieuwe best practices vastleg en hergebruik.

Ik kies een template voor een offerte, opdrachtbevestiging of een verslag, beantwoord een aantal specifieke vragen en een basisopzet staat direct voor mij klaar. Bij een offerte bijvoorbeeld; gaat het om een training, een implementatie, of een supportcontract? Vervolgens wordt de juiste template opgebouwd, waarbij inleiding, specifieke onderwerpen en de juiste voorwaarden direct goed staan. En ik kan eenvoudig aanvullende teksten en afbeeldingen uit de JSR bibliotheek halen, al naar gelang ik deze wil toevoegen.

Bij JSR werken wij met speciale tools om onze ‘corporate identity’ en dus onze uitstraling te borgen. Ontzettend waardevol, omdat ik nog wel eens iets vergat, dat weer frustratie gaf bij de financiële administratie of een consultant. Sorry, zal niet meer gebeuren 😀!

Ook thuiswerken doe je in (huis)stijl!

Webinar 19 januari 2021

In dit kader leuk om te vermelden dat ik op 19 januari samen met mijn collega Margo van Gorp een webinar over dit onderwerp verzorgt. Een aanrader voor grotere organisaties, die hun huisstijl – in mooie woorden hun ‘corporate identity’ – willen borgen. En met het vele thuiswerken is dit actueler dan ooit!

De training Modern Documentmanagement

Het werd een heel interactieve en leuke training met veel discussie, ondersteund door veel oefeningen, die mij echt lieten zien wat er allemaal mogelijk is om op een slimme manier (samen) te werken als individu en als team.

Ik vond het ook ontzettend nuttig om een discussie te starten over ons beleid en de huidige governance op onze eigen moderne werkplek. Wat kwam er allemaal langs in de training:

  • Hoe te werken met OneDrive en SharePoint. Wat zijn de verschillen en wanneer gebruik je wat.
  • Hoe je je eigen templates kan maken en beheren.
  • Hoe je documenten kan delen, met wie je ze deelt en hoe je de toegang weer intrekt.
  • Over wie er wat aanpast in een document en hoe je af moet stappen van versienummering in de titel van het document.
  • Hoe er een hele krachtig zoekfunctionaliteit beschikbaar komt als je allemaal binnen hetzelfde Microsoft 365 platform gaat werken.
  • En als je iets kwijt bent, waar je begint te zoeken…..

Omdenken

Na de training kwam deze doordenker voorbij van Omdenken:

‘Je weet niet wat je niet weet’.  Ik realiseerde mij dat dit helemaal waar is…… totdat iemand het je vertelt of laat zien.

Ik hoor van onze consultants ook iedere keer weer, dat goede voorbeelden belangrijk zijn en dat je bij een implementatie van een PPM proces of de moderne werkplek ambassadeurs nodig hebt, die de organisatie of een team op sleeptouw neemt en met passende voorbeelden collega’s enthousiast krijgt.

Vragen?

Ik vertel er graag meer over. Neem gerust contact op voor een ‘digitale kop koffie’ en een gesprek over de mogelijkheden.

Ruud Peltzer

Manager Sales & Marketing

We helpen je graag verder

    Ruud Peltzer
    Manager Sales & Marketing

    Delen

    Recent Events

      Al je projecten managen als een professional!

      03-08-2021
      Online Event